Friday 25 January 2013

bila perempuan jalan kaki

semalam kerja banyak nak disiapkan. Memandangkan motor yang dipos ayah belum sampai, jadi saya berjalan kaki pulang ke rumah. Jarak antara rumah dengan pejabat hanya 15 minit sahaja. Semasa berjalan pulang, saya terlihat ada seekor kucing berwarna kelabu tersadai di tepi jalan. badannya kembung.mungkin disebabkan hujan.saya kurang pasti. saya yang rabun2 sedikit agak terperanjat dan mungkin gaya saya terperanjat itu agak dramatik!. kereta yang melalui jalan tersebut bergerak perlaha-lahan seolah2 ingin menumpangkan saya walhal mereka ingin melihat kucing tersebut. Saya menjadi hairan kerana mereka boleh melihat kucing tersebut sedangkan kucing itu betul2 di tepi longkang. Mungkin gaya saya terperanjat menarik perhatian mereka untuk melihat apa yang saya peranjatkan itu.huhu.Kemudian, saya meneruskan perjalanan seperti biasa. 

Pada waktu itu jam menunjukkan pukul 7 malam.Rata-rata pemandu kenderaan yang lalu di situ melihat saya berjalan. Ini menambahkan kehairanan saya.  Tak kurang juga yang membunyikan hon. Saya memeriksa beg yang digalas, adakah tidak berzip?kelihatan semuanya berzip. tudung adakah terangkat?ok je.baju seluar, semua ok. Mungkin saya lah satu-satunya perempuan yang berjalan kaki ke tempat kerja sepanjang mereka melalui jalan tersebut.

p/s: kalau tengok, bunyikan hon tapi taknak tumpangkan baik tak payah:)

No comments:

Post a Comment