Tuesday 16 April 2013

balik rumah

hari ni balik kerja pukul 5.00 petang. tunggu bas sampai (bas south city/ktm) pukul 5.15.pukul 5.30 sampai ktm.beli tiket ke bandar tasik selatan harga 50sen dengan kad, tanpa kad, seringgit ye. lepas sampai tu, terkial2 jugak nak cari.almaklumla kali pertama. beratur panjang jugak.tengok harga ke klia 26.50(mahalnyer!) harga ke putrajaya 5.30, salak tinggi 8.30.fikir2, beli la ke salak tinggi, sbb salak tinggi tu dah dekat dengan klia, so boleh la nak naik bas je pon.sembang la dengan budak dari upsi ni. dia nak ke airport jugak .tiket dia pukul 8 dan saya 7.45, dia turun putrajaya, dari sana pergi dengan kakak dia.ok,so plan nak pergi sekali dengan dia. 5.52 dah bertolak pun tren tu.terlepas kitorang. tunggu la tren seterusnya.perjalanan tatau berapa lama sebab tak tengok jam.sampai klia dia cakap dia pergi lcct dan suh saya naik tren je sebab takut apa2 jadi nt.ok, so maksudnye saya terlepas la tren.silap turun tadi. takpela.nasib.jadi sya tunggu la tren yang seterusnya.lima belas minit jugak la .tren sampai ke salak tinggi dalam 6.50 kot.beli tiket, harga 2,20. lepas tu jumpa la dengan techinician MAS ni. sembang dengan dia, dan dia tolong check in online.pukul 7.10 tren ke klia pon bergerak.tatau sampai kul berapa. dia tunjukkan jalan shotcut.naik lif belah kiri sampai tingkat 3 dan naik escalator yang tinggi tu terus sampai tingkat 5.dia pon nak ke tingkat 5. saya cakap saya rasa nak lari la.dia cakap ok, go. berlari la saya sampai tercabut kasut. huhu. agak2 dia nampak x? malunya. seb bek dia dah kawen.huhu, sampai kat kaunter 7.30. org kaunter cakap dah x sempat, saya cakap saya nak lari.seb bek dapat. terusla saya berlari2 sepanjang nak ke gate b9.huh. memamg penat maklumla lama x beriadah.ngam2 je sampai ke tempat menunggu tu terus hulur tiket.huhu. seb bek sempat. flight memang full house la.seb bek bawa bekal air,terus la minum air,dahaga selepas marathon tadi.huhu.tu dah naik erl pon kira tak sempat kalo naik tren mmg konpem la tak sempat, tapi kalo x berenti putrajaya tadi memang sempat la. moral, kalu nak konpem sempat, byar 26.50 tu.hehe.tapi memang tak berbaloi la sebab naik klia transit jugak. baik naik klia express baru 35

No comments:

Post a Comment